Queen of the Ring - Reisverslag uit Rome, Italië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Queen of the Ring - Reisverslag uit Rome, Italië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Queen of the Ring

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

08 Mei 2008 | Italië, Rome

even een kleine update want de zon schijnt heerlijk en op een terras zitten heeft zo z'n prioriteit :)

It's a hot day, ook in Nederland hebben we gehoord. Er stond daarom wat minder op het programma dan normaal, we moeten gaan in de richting van het noorden naar Piazza de Republicca.
Onderweg zonnebrand gekocht voor het rode neusje en op de trappen van een kerkje, die we later onbedoeld weer tegenkomen, even ingesmeerd.
Over de Via Nazionale gelopen en mensjes gespot. Best leuk, we maakten er een want langere weg van dan normaal.
Toeristen zijn zo makkelijk te herkennen, zo ook de Nederlanders.
Waaraan, geen idee maar ze vallen gewoon op.
Zo ook de Amerikanen, ze stoppen bij elke auto om te kijken welk merk het is en hoe goed hun auto thuis wel niet is.
Ook de Duitsers zijn te herkennen, luid sprekend en op niemand lettend zoeken ze hun doel.
De Aziaten staan bij alles wat leuk is stil en willen op de foto. Meestal moeten wij ze dan maken. Toch wel een beetje het idee dat ze door de stad heen vliegen.

De Italianen zijn er ook in alle soorten en maten. De nette, zelfs in 3 delig als het zo warm is als nu, en de relaxte.
Na anderhalf uur geslenterd te hebben over de Via Nationale komen we bij het plein aan. Daar komt Kim er achter dat haar ring weg is.
Ze denkt dat ze die heeft laten liggen toen ze zich ging insmeren.
Die plek is echter aan de andere kant van de stad. Zeker 1,5 km verderop.
Ik moet zeggen, dat is snel te lopen. 15 minuten later staan we, zwaar bezweet, weer op het pleintje bij de kerk en jahoor. Hij ligt glimmend op ons te wachten.
Vervolgens afkoelen is een stuk moeilijker. Koud drinken helpt dan nog wel.

Tijdje in de schaduw gezeten en daarna verder gaan winkelen.
Italie is op dit moment in de ban van het nieuwe kabinet. Dat komt je overal in Rome tegen. De naam Berlusconi hoor je overal!
Wij liepen langs het regeringsgebouw waar het mega druk was. Even later op een TV zagen we de beelden van de plek waar we net gelopen hadden. Best grappig!

Uiteindelijk op het plein bij het Pantheon gezeten. Daar kwam nog een extra Italiaan tegen. Of het nou onze verbeelding is of niet, het leek een beetje de maffia. 1 op de 3 Italianen kent iemand van de maffia hoorde we gister.
Bij het plein is dat misschien wel te zien. Dikke auto's met bestuurde die er luguber uit ziet.
Vervolgens komt er een behoorlijk flinke vent achteruit in maatpak en overal goud. Misschien zien we spoken en zo niet is het eigenlijk wel grappig!

Dan het verhaal van de blaren.
Het werden geen slippers als aangeraden, maar wat goedkopers. De pleister. Volgens Kim werken ze uitstekend. Ze heeft vandaag iig geen last gehad!

Nu maar weer is de zon opzoeken! Misschien wel met een heerlijk pizzatje erbij!
Ciao

• 08 Mei 2008 - 17:59

Lenn:

Zo, laat ik ook maar weer eens iets van me horen ;)
    klinkt allemaal erg goed als ik het zo lees.. Voor het weer hoef je niet naar Rome te gaan, want hier schijnt het zonnetje ook flink, maar wel gave foto's en verhalen!
    Wel super dat die ring er nog lag hoor! Voor hetzelfde geld vind iemand anders hem ook wel heel erg mooi en ben je 'm mooi kwijt..Jullie eten wel veel pizza hoor ;) Ging je nou speciaal daarvoor naar ROME?
    Geniet nog van al het lekkers enz voor zolang het kan!
    xxx

• 09 Mei 2008 - 04:24

Marijn:

Queen of the ring
    Where others might steal this thing
    However, there is no chance
    With blisters they're running
    With sweat in their eyes
    Finally finding
    The ring with all her glance...

Prachtig Marijn, prachtigggg... hahah!!
    Blaarpleisters is inderdaad een betere oplossing. Die heb ik ook nog..
    Anders komen jullie die even halen als je terug bent uit Rome.. ;)

Kuzje!

• 09 Mei 2008 - 05:00

Mams:

echt mazzel kim dat je je ring nog terugvond,Tom gefeliciteerd met je verjaardag maak er een leuke dag van.En ik feliciteer je morgen persoonlijk.knuffel mams en paps

• 09 Mei 2008 - 07:12

Hans En Mir:

Mooie story weer. Van harte gefeliciteerd! Neem er maar eentje op je verjaardag. Wij doen het hier wel. Kuzzz