Ooooooow Vulcanoooooo - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Ooooooow Vulcanoooooo - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Ooooooow Vulcanoooooo

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

27 Juli 2015 | Nicaragua, Masaya

Hola!

Het is alweer 7 weken geleden dus wij dachten, laten we het afwachtende thuisfront maar weer eens bezighouden terwijl ze schuilen voor code rood!
We hebben in ieder geval genoeg gedaan.
Onze eerste echte roadtrip naar Estelí was eigenlijk eerder voorbij dan we er erg in hadden. Een compleet andere stad dan León.
Van de stad hebben we eigenlijk verdomd weinig gezien, ondanks dat we er 3 dagen zijn geweest.
Van de omgeving hebben we des te meer gezien. Toppunten waren zonder twijfel de Somoto canyon en de sigarenfabriek.
Wat een lucht hangt er in die laatste, zeker tijdens het drogen van de sigaren. Na een gehele rondleiding te hebben gehad was zonder twijfel het hoogtepunt de 70 jarige man, die overigens een jaar jonger bleek.
Hij was nog volop in de weer met het draaien van de sigaren. Dit deed hij terwijl hij de grootste sigaar zelf in zijn mond had.
Aan het einde van de tour hebben we er ook maar 1 aangestoken.

De Somoto canyon was een ware beleving. Het klimmen en zwemmen door een vrijwel verlaten rivier met een paar uit de kluiten gewassen stenen zal ons nog lang bijblijven.
Als Spiderman en Batman vlogen we van de ene beleving in de andere. Hoogtepunt van onze 3 uur durende trip was het springen van de meters hoge rotsen!

De volgende dagen hebben we doorgebracht in het hoogste gedeelte van Nicaragua, Selva Negra. Een cloudforrest waar allerlei beestjes door het woud heen banjerden.
Wij hebben dat, als ware natuurliefhebbers natuurlijk ook gedaan.
Wat we ook hebben gedaan is door de koffieplantage gelopen. Selva Negra heeft 1 van de grootste organische koffieplantages van deze regio.
Hoe ze ze uiteindelijk branden en schenken.... Tja... Daar zijn de meningen over verdeeld, maar ik vermoed dat jullie die van ons wel weten.
Helaas stellen ze niet de vraag "wilt u koffie bij uw water?".
De koffieplantages van de Duitse eigenaresse zijn zo enorm groot dat je er eigenlijk nooit doorheen kan komen. Wij hebben dit op een middagje wel proberen te doen, maar dan te paard. Na ons gaucho avontuur van vorig jaar was dit natuurlijk geen enkel probleem.
Wat wel een klein probleempje was, was het weer. Ja we weten hoe erg jullie het hebben gehad, maar wij zijn in Nicaragua en daar hoort het niet koud te zijn! Boven in de bergen dus wel. De Duitse eigenaresse had het weer meegenomen. Samen met het idee dat alles eruit zou moeten zien zoals in Zuid Duitsland.

Na dit mooie uitstapje zijn we berg afgedaald naar Matagalpa, waar we de choco fabriek van el Castillo hebben bezocht. Daarna hebben we nog de stad binnenste buiten gekeerd om vervolgens van een wildvreemde zijn telefoonnummer en zijn Facebook (volgens hem Facebuc) te krijgen.
Hij schijnt makkelijk te vinden te zijn onder de naam José Pablo.

Vandaag de rit terug naar het zuiden gemaakt waar we nu in Masaya zitten.
Vanmiddag hebben we de vulkaan die aan de overkant van het meer zit beklommen. Althans beklommen, je kan er zo met je auto naar boven rijden tot aan de kraterrand. Zolang je de auto maar omgedraaid neerzet, dan kun je gelijk wegrijden als het fout gaat. De krater is geweldig. Wat kan de natuur mooi zijn!!
De rest van de dag hebben we alles in hetzelfde tempo gedaan als de mensen hier. Hoewel wij misschien nog iets te snel gingen voor de mensen. Het blijft natuurlijk wel gewoon hun rustdag!!

• 27 Juli 2015 - 06:53

Mamsie:

Aloha daar!!! Ik lees al en heb de filmpjes goed bekeken, genoeg beweging daar!!!! Leuk hoor, hoop indrukken en hoop herinneringen...Hopelijk is het met de temperatuur( niet op de berg) te doen...hier vandaag lijkt wel herfst, net tot aan mijn ondersjees natgeregend met de honden..bllll. Maar de verwachtingen naar einde van de week zijn beter....toch wel prettig als je maar 1 weekje vakantie hebt...Nou nog veel avonturen en stuur maar door, we genieten van de filmpjes ....even jullie toeten zien en stemmen horen, doet mamsie goed!!!! Dikke kus

• 27 Juli 2015 - 09:27

Mirjam:

Poeh, jullie beleven weer heel wat en ontmoeten dus leuke locals. En aan het weer hier, nou daar mis je inderdad niks aan. Geniet nog maar lekker verder schatjes. Dikke kus.

• 27 Juli 2015 - 09:41

Jeroen:

Geweldige verhalen en een avontuur als Batman staat mij altijd aan! Ik ben ontzettend benieuwd naar alle foto's en filmpjes!! Geniet er nog van!!

• 27 Juli 2015 - 10:40

Wilbert:

Wat heerlijk om allemaal weer te lezen. Top dat jullie zo genieten!
    Ik zeg: "vooral doorgaan!" :-)
    Have fun! (Maar komt wel goed).
    Liefs van ons