Aircotown - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Aircotown - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Aircotown

Door: Kim en Tom

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

16 Juli 2012 | Singapore, Singapore

Wat een stad zeg.
Het is zo opgesplitst in stukken dat het niet echt een eigen identiteit heeft.
Het verschil tussen Little India en Chinatown is enorm.
Voor ons gevoel leven ze compleet langs elkaar heen.

De eerste dag hebben we vooral een tempelexcursie gedaan.
In Little India hebben we een hindoetempel gezien. Daarna naar een Chinese tempel geweest in jaja Chinatown en uiteindelijk in de Arab Street een moskee gezien. Daarna even bijgeslapen zodat we 's-avonds fit zouden zijn. We zijn met de metro richting Marina Bay geweest. Hier staan alle wolkenkrabbers en er zijn grootse plannen om het gebied nog verder uit te breiden. Na een stuk wandelen, veel foto's maken en ergens een lekkere beef black pepper gegeten te hebben zijn we richting een net nieuw geopend resort gegaan. Dit is een gigantisch complex met de meest luxe winkels, een groot hotel, casino en dakterras! Met de lift naar de 57e etage.... En beloond worden met een super mooi uitzicht over de hele stad! Na de fotosessie snel weer richting hotel om heerlijk te gaan slapen.

Omdat we zaterdag al veel dingen van ons must-see lijstje konden afstrepen hebben we zondag lekker uitgeslapen en op het gemakje ontbeten.
We hadden niet echt iets op ons lijst behalve de singapore river.
Wat we verder nog van de stad gemist hadden was voor ons even een raadseltje.... Oplossing? Het was het tijd voor de hop-on-hop-off bus, deze bus stopt op alle belangrijke punten in de stad. We zijn uitgestapt bij het koloniale deel van de stad waar o.a. het stadhuis en gerechtsgebouw staan, compleet in koloniale stijl gebouwd. Dit was eveneens een mooi punt om een korte cruise op de singapore river te doen. Heerlijk een uurtje rondvaren en foto's maken van de skyline in het zonnetje. Echt heel erg vervelend hoor!
Om van al dat nare te moeten bijkomen zijn we een leuk plekje gaan zoeken.
Langs de rivier staan namelijk nog oude pakhuizen waar nu restaurantjes in zitten, tijd voor water, cola en loempia's.
Terug in de bus wat gelezen over Orchard road, de PC Hoofdstraat van Singapore.. Toch maar even uitstappen om de shopgekte te zien en dat is niet overdreven. Een gianitische straat met alleen maar shoppingsmalls. En iedere shopping mall is ongeveer 6 etages groot. Maar veel shoppen zat er niet in naast de zara en H&M verder alleen maar extreem dure winkels..
Het mooiste moment voor ons was zonder twijfel het oversteken van het drukste kruispunt van de stad.
We moesten dit onder de weg door doen.
Wij de roltrappen af naar beneden ... En toen sloegen we echt stijl achterover: een shoppingmall van 4 etages hoog bleek onder het kruispunt te zitten!

Na een drankje weer terug met de bus naar het hotel om even wat op te frissen want met het zonnetje erbij is deze stad echt super warm en plakkerig!
Dat vinden de meeste mensen hier ook, daarom hebben ze de airco uitgevonden. Mooi apparaat om rond de 18 graden te zetten als het buiten 32 graden is.
Dat doen ze hier net even anders, ze zetten hem rond de 8 graden. Wat betekent dat overal, maar dan ook echt overal waar je naar binnen loopt tegen een enorme muur van koude lucht aan loopt. de metro's zijn bijv. rijdende vrieskisten en in sommige gevallen komt de kou als de straat op uit de winkels.
Over een aantal jaar zal Singapore zijn overkoepeld en wordt er alleen nog maar koude lucht de stad in geblazen!!!

Na een iets te lang dutje hop met de metro naar China town om daar heerlijk te eten (garnalen met wasabi &kiwi en gestoomde kip met champignons).

Al met al leuke dagen gehad in Singapore maar we zijn het moderne leven wel zat, tijd voor wat meer cultuur, op naar Hanoi!

• 16 Juli 2012 - 05:21

Mams:

wat een heerlijk lang verslag, al een hoop gezien !!!!Ik jullie vliegtuig van singapore naar vietnam in de gaten gehouden,ik zag dat het toestel op tijd was!!Fijne dag vandaag!!Dikke kus uit nederland

• 16 Juli 2012 - 07:31

Daniel:

Kijk, mooie verhalen. ik ga jullie weer volgen. Fijne vakantie! X

• 16 Juli 2012 - 07:55

Mirjam:

Wat een verslag. Lijkt wel alsof jullie er een week zijn geweest! Ja, en nu op naar het verleden! Have fun liefjes. Kuzzzz

• 16 Juli 2012 - 08:30

Hans:

Nou dat is me een belevenis in zeer korte tijd geweest. Geniet er lekker van!

• 16 Juli 2012 - 16:21

Paulus :

Wat doe jij veel in je vakantie joh bizar!!!!! Geniet er nog ff van

• 16 Juli 2012 - 19:31

(O&O) Betty En Leo:

Zo, dat weten we dus, wij niet naar Singapore! Hoewel... als men er hier een aircotown van zou maken, zou Den Haag één ijsbaan zijn. De hele dag regen en koud!!! Daarom een tip: schrijf niet teveel over die temperaturen bij jullie, want het zou kunnen gebeuren, dat wij jullie verslagen niet meer gaan lezen Zou toch jammer zijn nietwaar? Groetjes en geniet ze!

• 17 Juli 2012 - 16:25

Marijn:

Klinkt goeddd!!!! Ik kijk uit naar jullie volgende bericht. Veel plezier!!

• 19 Juli 2012 - 08:09

Rebecca:

Hi hi hi....... geweldig! Had je wel je sjaal en donsjack mee?? En die shoppingmalls........ je zal wel je ogen uitgekeken hebben! Hoe verzinnen ze het.
    Enjoy!!!