Hieper de piep - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Hieper de piep - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Hieper de piep

Door: Kim en Tom

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

16 Juli 2011 | Thailand, Chiang Rai

Hieper de piep!

Zo we hebben er weer een paar dagen opzitten.
Een hoop gezien en gedaan met als hoogtepunt de olifantjes.

In het hospitaal werden we vrij snel verliefd op een klein fantje die als een kleuter in z'n box aan het rondrennen was. Eerlijk gezegd hebben we maar weinig van de andere gezien! Fantje was vooral gek op Kimmy. Zal wel komen door het gekriebel achter zijn oor. Hij probeerde haar zo vaak als hij kon mee te sleuren met z'n slurf.

Gisteren zijn we aangekomen in Chiang Mai dat in het noorden ligt. Het gaat er een stuk rustiger aan toe dan ik Bangkok. Het hoogtepunt is de avondmarkt waar je ouderwets kan winkelen alsof je in de eerste de beste Tutkse badplaats bent.
De mooiste "echte" horloges en ralph loren polo's zijn hier te koop!
Wij stonden meer verliefd te kijken naar de lokale sushi bar.
Nu we het er toch over hebben, hier vlak buiteb Chiang Mai is DE sushi gespot: Tomi Sushi.

Voor ons was het hoogtepuntje de Thaise massage van gisteren. We zijn 2 uur lang onder handen genomen.
Benen, tenen, armen, rug, nek en hoofd werden volgens oude traditie gedrukt en gekneden.
Dit werd gedaan op verschillende methodes : gewoon met de handen, soms met de ellebogen en in het extreemste geval met de knieën.

De nek en het hoofd waren zeker wel relaxed, zo relaxed dat we beide in slaap vielen!

Uiteraard hebben we ook weer een wat bezocht. Wat? Ja een wat.
Deze had een bijzondere liggen: boven op de berg vlak buiten de stad. Een wandeling van een goede 320 treden langs een leuning die bestond uit een draak waren zeker de moeite waard op de top.

Vandaag nog bij een parapluutjes fabriek geweest waar ze een uitvergroting maken vande parapluutjes die je vroeger in het ijs bij de Chinees vond.
Deze werden daar live beschilderd met alles wat je er maar op wil hebben. De meest mooie schilderingen werden er gemaakt.

Uiteraard hebben we nog even de verjaardag van Kimmy gevierd gister. Er is, tot haar grote spijt, uitgebreid gezongen voor haar en ze kreeg bij de parasolfabriek waar we waren een mooie waaier met haar naam in het Thais, happy birthday en het jaar van de boedhisten erop.

Gisteren even gerelaxed in de sun voordat we het regenwoud in zijn gegaan.
We hebben daar 3 uur lang door de bomen heen gevlogen.
Daarnaast gingen we 30 a 40 meter stijl naar beneden!
Onderweg veel gefilmd dus jullie kunnen zeker meegenieten!!!!  Het was iig een geweldige ervaring!!

Vandaag hebben we buiten Chiang Mai een olifantje bereden en werd Kim bijna aangevallen door een klein fantje die haar vakkundig met zn hoofd opzij duwde!

Nu zitten we inmiddels in een klein villatje in Chiang Rai!
Even relaxen en zoals hier vaak gezegd wordt: "veel service"

• 16 Juli 2011 - 12:11

Mirjam En Hans:

Dat wordt dus een kamerolifantje mee naar huis nemen??? Ach, Storm is ook een babyolifant. Zijn heel benieuwd naar de film! Genieten hoor, nog 'maar' twee weken!

• 16 Juli 2011 - 12:20

Mams Paps:

wat was ik blij om vandaag een teken van leven uit dat verre apen(olifanten)land te krijgen, was al een beetje van de leg!!Gelukkig gaat alles goed en heb ik weer een superleuk verslag kunnen lezen.En tom als jullie thuis zijn zal ik bananen kopen zodat ik wat kan oefenen!!Nou lieverds, geniet, pas op elkaar en dikke kus

• 16 Juli 2011 - 14:36

Oma Tiny:

kusje en tot ziens,reactie volgt.

• 16 Juli 2011 - 19:53

Dionne:

Zoooo wordt er gewoon gezongen voor jou..!!
    Voor mij niet eens, pf ts pf. Maar ik heb wel slingers gekregen, dus dat scheelt :P

Kunnen jullie Marijn trouwens even leren hoe zo'n massage werkt? Bij voorbaat dank..

• 16 Juli 2011 - 21:01

Opa En Oma:

Wat zullen jullie genieten! Mooie natuur, olifanten, wats en wat al niet meer. Fijn hoor! En die waaier Kim, is die met oli-verf beshilderd? En dan dat masseren!... Wat zou dat onze oude botten goed doen! Ik doe het oma heel regelmatig en oma probeert het mij ook naar de zin te maken, maar gek joh, net of het vroeger beter ging, ja hoe noem je dat?... De passie is er blijkbaar wat uit, net het passieverhaal weet je! Komt nog bij dat het hier voortdurend giet van de lucht, het koud is, dus je hebt niet zo'n zin begrijp je? Jammer dat we de verjaardag van Kim gemist hebben, ik leg het via een mailtje nog wel uit. Het heeft je dag toch niet bedorven Kim? Het zou mij erg veel verdriet doen, als m'n opa niets had laten horen, want ik ben juist altijd erg gek op die man...
    Maar alla als bij de olifanten: zand erover! En nog heel veel genoegen op je reis en groeten en liefs natuurlijk!

• 17 Juli 2011 - 14:09

Ome Hans En Nadine :

Hallo daar!Spannend verslag zeg ,met leuke, sappige details.Leest vlot weg; helemaal niet Taai dus..(ja we lachen wat af hier in de zeikregen) Vooral die sexuele verwarring is een interessant verschijnsel.Niet gaan twijfelen hoor !(alhoewel, als je allebei de switch maakt,verandert er eigenlijk weinig, alleen even van garderobe wisselen.)We zijn erg benieuwd hoe alles afloopt.Hartelijke groet van ome hans en nadine

• 18 Juli 2011 - 08:49

Paulus:

Kimmy nog gefeliciteerd!!! Klinkt als of jullie het erg naar je zin hebben daar maar ja dat kan ook bijna niet anders. En dan die massage dat klonk helemaal goed, was het echt zonder happy ending of durfde je dat niet op te schrijven haha
    Have fun nog daarzo!!!

• 18 Juli 2011 - 21:18

Marloes:

Ha Tom en Kim,

Klinkt echt te gek allemaal! Lekker genieten van de veel service.
    Panama bevalt ook erg goed. Het reizen is soms best zwaar 4 busjes om van a naar b te komen en met een beetje pech met de backpack op schoot. Je merkt dat ze hier nog niet erg op toeristen zijn ingesteld en dat maakt het ook erg leuk en avontuurlijk.
    Tot follows.
    Liefs van Marloes en de groetjes van Laura ;-)