Vis oase - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Vis oase - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Vis oase

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

23 Juli 2010 | Marokko, Essaouira

"we melden to onze spijt, we zijn ons mooie oranje autotje kwijt!!" :(

Wat een heerlijke avond hebben wij gehad gister.
Rachid (de gids van de wandeling van gisterochtend) heeft ons behoorlijk bezig gehouden.

Eerst met wederom erg lekker voedsel, opnieuw onder het genot van het prachtige uitzicht en onder een sterrenhemel, en vervolgens met grappen, verhalen en leuke discussies.
We zijn behoorlijk wat wijzer geworden over marokko en deze streek.

En dat alles met slechts het licht van de maan.
De avond werd dan ook nacht voordat we in bed lagen. Moe maar voldaan.

Vanochtend wel weer vroeg op want onze voiture moet vandaag in essouira zijn bij zijn baasje die hem komt ophalen.

Het eerste gedeelte gedroeg hij zich weer als een berggeit.
Vervolgens als een held door agadir om ons ovee het lange stuk lang de atlantische kust bij ons eindpunt af te leveren.

Onderweg dachten we even aande drugs te hebben gezeten: we zagen geiten in een boom zitten! En niet zomaar een paar nee hele kuddes!!!
Helaas reden we te snel om er een foto van te kunnen maken! Bizar!

Inmiddels in de visoase van essouira aangekomen.
Een oud vissersdorpje waar we een prachtige kamer in een riad hebben!

We zitten nu inmiddels in een restaurantje in afwachting van onze gamba's!! Jammie!

Salaam

• 24 Juli 2010 - 06:27

Mams En Paps:

Ja en dit is dan de laatste stop.Geniet ervan, neem lekker jullie rust.En ja ik kijk er naar uit om jullie weer even te knijpen!!!!Hier alles oke!!Toko aan de naaldwijkseweg 210 is clean.Beloofd is beloofd.Dikke kus

• 24 Juli 2010 - 09:42

Jazzy:

Opende mijn hotmail weer eens na weken en daar stond ik nog aangemeld voor jullie updates. Zie nu dus pas al jullie verslagen, handyyy

Heb alles een beetje snel doorgelezen en het klinkt weer super allemaal! Ben super benieuwd naar de foto's, dus als jullie en lenn&louis weer terug zijn van vakantie maar weer een sushidate plannen? (ja sorry, jullie beginnen zelf over de gamba's hoor!)

Tot snelll xx

• 24 Juli 2010 - 10:21

Dionnen:

Geiten kunnen meer dan je denkt.
    Mis je de auto al? Terecht, hij is tenslotte bijna 'super car' kwalificatiewaardig.

Veel plezier nog eventjes, toedeloe

• 24 Juli 2010 - 20:28

Opa En Oma:

ja, aan alles komt een eind, wel jammer zeker, maar jullie kunnen terug zien op een heerlijke vakantie met al, wat niet megemaakt! Maar wat die geiten in de bomen betreft, je vergis je hoor, ik zie altijd alleen maar beren in een hooiberg, maar dat zal wel zijn, omdat ik meer ervaring heb dan jullie. Verder hebben wij een heel ander avontuur meegemaakt! Oma wilde namelijk een nieuwe outfit voor de bruiloft hebben, dat is een avontuur op zich. Eerst naar de Bijenkorf, wisten we al: zou niks hebben, alleen maar van die hippe dingen, oma is wel hip hoor, maar anders hip, wat versleten hip, nee dat is niet zo aardig gezegd: hip voor de oudere dag, zoals je cremes kunt hebben voor een oudere huid. Ook Peek en Cloppenburg bleek nooit van een oudere hip gehoord te hebben, maar uiteindeljk kwamen we bij Susan en kijk, daar heb je wel van die oudere huiden en die begrijpen de oudere hippies beter en waarachtig: oma is gedlaagd na wel uit- en aankledingen, zuchtjes en zuchten aan beider kanten wel te verstaan en nu heeft ze een rok tot ongeveer zover met aan die kant de sluiting, is wel makkelijk, daarboven een schattig jasje met een coupe, die een koddig kontje doet veronderstellen en wat wil een man op mijn leeftijd meer, je moet niet naar die vekoopster kijken, want dan weet je ook niet echt wat eronder zit, nietwaar? Maar kort en goed: we waren geslaagd en togen tevreden naar de kassa, maar daar bleek het toch minder leuk te zijn dan we dachten, maar alla, we doen het er maar mee, zeg in 's hemelsnaam, als je oma ziet, dat het een bijzonder geslaagde outfit is, want anders.... Jullie in ieder geval nog fijne slotdagen en we horen nog wel van elkaar, groetjes en liefs!

• 25 Juli 2010 - 10:17

Marijn:

Jeej! Bijna terug! :) have fun! Salaam!