Nous sommes fini - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Nous sommes fini - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Nous sommes fini

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

12 Juli 2010 | Marokko, Marrakesh

"Ik marokko bestond alleen de 1e klas als de conducteur er was"

Salaam!
We hebben het gehaald! 8 uur in een trein! Het is ongelovelijk!
Zeker als er maar 1 normaal spoor loopt!
Pak een kaartje van marokko erbij en leest/kijkt u even mee?!

Heeft u hem, mooi! Zo niet www.google.nl

We moesten vandaag de weg afleggen van Fes (mocht u het niet kunnen vinden, bekijk het centrum van marokko) naar Marrakech (uw vingertje links naar beneden, precies daar)
Een redelijk rechte weg naar beneden zou betekenen 400km.
Wij hebben een iets andere route met de trein afgelegd!
Kunnen we? Nou dan gaan we:

We begonnen vanochtend in Fes, via Meknes (kim sliep hier al!) en Sidi Kacem naar Kenitra langs Rabat en Mohamedia naar Casablanca. Daar hebben we herlading van de mensen gehad en zijn vervolgens via Settat en Benguérir uiteindelijk aangekomen in Marrakech!
En dat rond de tijd van 5 uur in de middag.
Ik hoor u zeggen een omweg! U heeft gelijk!

Een behoorlijk ritje dus, maar we hebben ons niet hoeven vervelen.

Tot zover het educatieve gedeelte!

De verhalen ten over maar het komt eigenlijk op 1 ding neer: ga zitten waar je zit!
We waren weer zo slim om een kaartje voor de 1e klas te kopen zodat we lekker zouden zitten en dat lukte aardig!
Af en toe kwamen wat mensen binnen die dan snel weer opstonden en op het gangpad gingen staan.

Om alles wat duidelijker te maken we zaten in een coupé voor 6 personen.
Rond het station van Kenitra was de trein al aardig gevuld en er kwamen steeds meer mensen in de gang staan naast onze coupe.
Deze gingen heerlijk zitten, soms zelfs liggen en alsof ze er een rader voor hadden stonden ze als een gek weer buiten om hun 2e klas ticket te laten zien en te zeggen dat daar geen plek meer was!

Na Casablanca hadden we een gigantisch, stinkende, volle coupé die druk aan het praten waren over hoe duur een kaartje wel niet is. Zo druk dat ze de coducteur niet zagen en wij met zn 2tje overbleven.
Een leuk kat en muis spelletje om te zien!

In Marrakech, of zoals ze het hier noemen Maraksh, hebben we wat gegeten en zijn de grote avenue van de ville nouvelle afgewandeld voor we kapot in onze riad zijn aangeland.
Een geweldig mooie riad overigens!!
Morgen in de ochtend de souks van maraksh verkennen en de middag genieten van het zwembad! Jihaaa!

Iedereen bedankt voor de reacties! We lezen ze met plezier!

Bessalama!

• 12 Juli 2010 - 21:47

Hans:

Alweer een belevenis dus. maar goed dat jullie niet dachten dat wanneer de mensen de coupe uit gingen jullie, net als zij, moesten uitstappen. Dan had de reis nog langer geduurd.
    Na de wedstrijd van gisteren hebben we hier nog meer oranje gezien in kranten en op tv als de weken daarvoor. Over kleuren gesproken, de blupjes van jullie hebben nauwelijks oranje kunnen zien. Niet alleen omdat jullie de tv niet aan hadden, maar omdat er door de warmte een enorme algengroei in de bak was ontstaan. Op straat was men tussen de regenbuien door druk bezig alhet oranje weg te halen en ik heb het, in zo'n twee en half uur, voor elkaar gekregen de bak weer op normale kleur te krijgen! Veel plezier morgen en dikke kus.

• 13 Juli 2010 - 05:47

Mams En Paps:

Zo dan dan zullen jullie het openbaar vervoer in nederland weer gaan waarderen, en de dubbele sporen!!!Nou wat een feest een swimmingpool in the house, joepie.Badder ze en plezier in de soukhs.Hier een mams en paps die zitten te verzinnen waar ze morgen de verjaardag van onze lieve kim gaan vieren, met een lunch.Ze wordt tenslotte toch 21.Dikke vette kus en tot moggel

• 13 Juli 2010 - 07:18

Mirjam:

Geweldig verhaal. Zo zie je dat een brutaal mens de halve wereld heeft. (De niet brutalen hebben weliswaar de andere helft, maar het klinkt beter). Maak er vandaag dan maar eens rustige dag van en ga lekker veel zie. Kuzzzz

• 13 Juli 2010 - 09:16

Daan:

Leuke verhalen weer:) Hoop dat jullie het naar je zin hebben maar ik geloof het wel:)

Fez, is dat niet de stad waar U2 Magnificent opgenomen heeft?

Tot zover mijn kennis van dit land:)

tjuus en een kusje!

• 13 Juli 2010 - 19:30

Ria Van Sportschool:

Hoi wat leuk om dit allemaal te lezen ik had het van je moeder gehoord.En van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag Kim.Veel plezier geniet ervan.groetjes Ria.

• 13 Juli 2010 - 21:18

Opa En Oma:

ja, ik ben een beetje laat, maar heb jullie verslag toch nog gelezen. Wat een gedoe zeg, wat een troep en wat een stank zal het weer geweest zijn, nee dan bij ons!! het oranje elftal is terug in Holland. Eerst op bezoek bij moeder onze vorstin, toen naar de demissionaire afgeslankte groep ministers, waarvan J.P. en K.L.I.N.K de vertegenwoordiging waren en een lintje mochten uitreiken aan de coach en de aanvoerder. Daarna naar Amsterdam. Wat een gedoe. Daar is jullie treintje niks bij! Allemaal zonder kaartje langs de tralala Amsterdamse grachten en allemaal van die derde-wereld kleding oranje gekleurd, heel eenvoudige mode dus, maar als je geen geld genoeg hebt nietwaar? En toen alles afglopen was en het volk weer naar huis ging, liet het een rommel achter... Poeh! leek de bushbush wel, maar leuk was het, we hadden immers gewonnen!?! De tweede plek weliswaar, maar plotseling waren we weer dat kleine landje, dat het toch maar had gefliktom tweede te worden, dat was zelfs Spanje niet gelukt om over Duitsland maar te zwijgen... en Kim, we wensen je morgen een even groot feestgevoel toe Van harte gefeliciteerd en liefs en kusjes van ons. en oja, doe de groeten aan Tom!

• 15 September 2010 - 10:41

Janine:

zou je me op janinevaneijk@hotmail willen laten weten welke riad in marrakech zo geweldig was? wij vliegen er heen binnen nu en een maandje namelijk en tips zijn welkom :-) alvast bedankt! grtjs janine