Liebe damen und heren - Reisverslag uit Alanya, Turkije van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Liebe damen und heren - Reisverslag uit Alanya, Turkije van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Liebe damen und heren

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

22 Oktober 2009 | Turkije, Alanya

Nu een dagje later hebben we tijd gevonden om genietend van de zon bij het zwembad een stukje te schrijven over pamukkale.

Het was een lange dag gister die uiteindelijk 18uur zou duren.
In de vroege ochtend, lees 5.15 uur, werden we opgehaald.
Ons duits, zwitser, tjechisch gezelschap moest toen nog worden opgehaald. Iets wat niet iedereen heeft meegemaakt.
Bij het ontbijt in antalya werden de meeste pas weer wakker.

Hier bemerkten we dat onze medepasagiers als een blizkrich de bas hadden ingenomen. Wij hadden als keurige nederlanders slechts de achterbank in bezit. Het strategospel kon beginnen.
Uiteindelijk hebben we het slechts gered met nog 8 velden, lees stoelen, in ons bezit te nemen.

Inmiddels hadden we kennis gemaakt met onze reisleider die aan 1 stuk door bleef praten, soms wel een uur achter elkaar.
Gelukkig ontdekten we op tijd een knopje waarmee je de luidspeker boven onze stoelen kon uitzetten!

Na 2 korte stops bereikten wij na ong. 7 uur onderweg te zijn geweest ons hoofddoel: de zoutmeren van pamukkale!
We waren er inmiddels achter gekomen dat onze turks-duitse gids een mooi stopwoordje had: liebe dames und heren. Deze woorden gebruikte hij dan ook na elke zin.
Als eerst mochten we de zoutmeren bewonderen vanaf de onderkant voordat we de berg zouden beklimmen met de bus.

Boven aangekomen hield onze begeleider een verhaaltje over de zoutmeren maar ook over de oude stad hierapolis. Dit verhaal duurde ongeveer 15 minuten waarin tom is gaan tellen entot 71 keer "liebe damen und heren" kwam.

Nadat de dames de inwendige mens hadden verzorgd konden we wat lichtvoetiger de zoutmeren betreden.
Het had iets weg van een goede winterdag in zwitserland zonder vorst aan de grond want je liep in water met een tempratuur van rond de 35 graden.

Na dit spektakel gezien en gevoeld te hebben zijn we de ruïnes gaan bekijken.
De oude toegangspoort, de romeinse straat, de markt en het theater waren bezienswaardig.
Rond half 5 voor sommige 16.15 moesten we terug zijn bij de bus om de terugweg met veel damen und heren" te aanvaarden.
Tussendoor stond het avondeten nog op het programma.
Dit was op zijn zachtst gezegd een aanfluiten.
De koude kip, nog aardappeltjes en haast bevroren bonen waren niet te eten.
De nodoge rennies waren het gevolg.

Op de terugreis hadden onze duitse voorburen expansiedrang: zoveel stoelen in beslag nemen.
Zij hadden dan ook het record te pakken: ze haaden met z'n 4e, let wel, 16! Stoelen te pakken!!!

Rond half 12 waren we weer terug in het hotel, snel omgerekend 18uur onderweg geweest.

Conclusie liebe damen und heren het was zeker de moeite waard liebe damen und heren. Alleen liebe damen und heren de reis was een beetje aan de lange kant liebe damen und heren en onze turkse-duitse reisbegeleider liebe damen und heren kon zijn stopwoordje niet goed uitspreken dus liebe damen und heren u heeft hier geen typfouten gezien!!

Groetjes vanuit een zonnig en warm alanya liebe damen und heren! Tsüsch liebe damen und heren

• 22 Oktober 2009 - 08:45

Oma:

Liebe kinder, bedankt voor het uitgebreide verhaal. Zojuist een telefoontje gehad van een juffrouw die namens jullie vieren vroeg of ik het goed had!! Jaaaaaa!! Dat is zeker waar!! 4x kus!!!!!!!

• 22 Oktober 2009 - 09:09

Mams Paps:

Dat was zeker een lange dag, slecht voor de benen al dat zitten!!!Groetjes uit het regenachtige monster

• 22 Oktober 2009 - 17:32

Lenn:

Klinkt lekker dan zoveel duits om je heen... Niet het gevoel in Duitsland te zijn?
    Beetje jammer van die expansiedrang van die Duitsers.. Kan me ergens herinneren dat er al eens eerder een Duitser was die zo'n soort drang had..

Enjoy the last days!