Dulce de Leche - Reisverslag uit Tafí del Valle, Argentinië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Dulce de Leche - Reisverslag uit Tafí del Valle, Argentinië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Dulce de Leche

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

04 Augustus 2014 | Argentinië, Tafí del Valle

Hola chico's

Wat een reacties op onze quiz! :-D
De spanning was om te snijden, jullie hebben er natuurlijk nachten niet van wakker gelegen en willen o zo graag de antwoorden op de quiz vraagjes.
Nou komen ze!

1. Hoelaat eten de Argentijnen 's avonds :
C. Om 10 uur, dan is de afterlunch van 6 uur net verwerkt.
Dat is vrij hilarisch als je de 1e dag in Buenos om 8 uur een restaurant binnen loopt.
De mensen kijken je dan best raar aan.
Je ontbijt hier namelijk, om 12 uur eet je een croissantje, om 3 uur nog maar is wat. Meestal een croissantje. Om 6 uur is het nationale koffie tijd, met een croissantje natuurlijk en vanaf 10 uur begint het avondeten.
Het was even omschakelen, maar zo'n siësta tussendoor is best lekker hoor ;-)

2. Hoeveel croissantjes eet de gemiddelde Argentijn op een dag
B. 2 bij het ontbijt, 2 bij de lunch, 2 als tussendoortje en 2 tijdens koffietijd om 6 uur.

3. Voor welk dier zijn we midden op de snelweg stil gaan staan om een foto te nemen?
C. Een adelaar
We kregen hem alleen niet helemaal goed op de foto. Stilstaan op de snelweg kan hier vrij makkelijk, er rijdt bijna niemand anders!

4. Hoe verkopen de Argentijnen hun bier.
B. 500cl of 970cl
Het is niet normaal en ze zuipen ze zonder problemen weg.
Er staan overigens meer bierflessen op tafel dan wijnflessen.

5. Voor welk dier staat er een bord langs de snelweg om je ervoor te waarschuwen dat ze hier rondlopen.
B. Koeien
We hebben je advies opgevolgd en eten elke avond steak Paulus :-) smaakt goed!
Hij geldt overigens niet alleen voor koeien maar ook voor andere dieren.
Het gebeurt vrij vaak dat er ook daadwerkelijk dieren over wandelen.
Ezels, koeien, paarden, schapen en geiten. We remmen overal maar netjes voor.

6. Ja.... Ik zal de volgende keer de vraag erbij zetten.
Daan zat aardig in de buurt ;-)
De vraag moest zijn: hoeveel keer zijn we verkeerd gereden.
B. 2x en beide keren hadden we het snel door.

7. Wat doe je met oude auto's als ze het echt niet meer doen.
A. Op zn plek laten staan
En dat doen veel mensen ook!

8. Wat mag je niet van de ene de andere staat in brengen?
C. Fruit.
En bij elke staat wordt het weer gecontroleerd.

9. Wat doe je, als goede Argentijn, langs de kant van de snelweg
A. BBQ-en.
Het zorgt voor een heerlijk geur en knorrende maagjes onderweg!

10. Waar heeft Tom gister een boete voor gekregen?
C. Z'n licht stond niet aan.
De sukkels. Het is verplicht hier en ik was hem een keertje vergeten. Zelfs overdag Marijn!
Of ik daadwerkelijk de boete krijg is de vraag volgens menig Argentijn.
Het systeem is zo sloom dat hij nog niet is verwerkt voor ik het land uit ben... We will see.

De winnaar is geworden: Wilbert!
We zijn al geruime tijd op zoek naar een prijs, maar niets voldoet aan onze eisen. Alles heeft nog wel iets leuks. :-P

Zo, dat was dat.
Ons laatste verslag was alweer uit Mendoza en dat voelt inmiddels wel een vakantie geleden.
Die middag zouden we nog wat gaan doen. Iets waarvan je in eerste instantie zou zeggen, dat doen ze nooooooooooooit!
Wel dus, we zijn gaan paragliden. Een geweldig uitzicht over Mendoza.
Eerlijk is eerlijk we waren wat angstig om naar boven te gaan. Maar uiteindelijk was het misschien maar beter om bovenaan te springen dan weer terug met chauf.
Hij bleek die ochtend namelijk z'n rijbewijs te hebben gehad bij een XL doos dulce leche (caramelcreme). De mensen hier eten de dulce leche overigens overal bij en op. Op een croissant, op brood, op je toetje of op je steak (nee niet echt).
De mannen die de duo sprong uitvoerden waren misschien blijer geweest als we naar beneden waren gaan lopen, dat was misschien beter geweest voor hun oren.

De dag erna hebben we de boel afgespoeld met een wijnroutetje.
Vrij hilarisch, we gingen om 11 uur naar wijnboerderij Lagarde.
Een rondleidinkje gehad. Veel gezien, van de oaktonnen tot aan de wijnvelden en met een mooi eind: wijn proeven.
De glazen waren goed gevuld en rond 12 uur ben je dan niet van plan om veel ervan te drinken.
De Argentijnen die naast ons zaten hadden daar een andere mening over. Dit was hun 3e wijnhuis en ze probeerden overal zoveel mogelijk uit te halen.
Dat was zonder twijfel bij de 1e 2 wijnhuizen perfect gelukt.
Gelukkig hoefden ze er nog maar 3...
Wij deden het vooral rustig aan, we waren met de auto. Onze mooie witte Renault Clio. Met lichten... Jajajajajaja
Daarna er maar voor gekozen om de Andes in te gaan, veel witte toppen en uitgestrekte landschappen... Genieten!

Met pijn in ons hart uiteindelijk Mendoza verlaten, echt een leuke stad. Vervolgens richting de woestijn gegaan. Leuk stukje weg gereden, er was alleen nog maar grind, om uiteindelijk in Valle Fertil te komen.
Een dorpje...... Een hotel.....
We dachten even aan Fawlty Towers die in het dorpje van Allo Allo is gezet.
We hebben overigens wel enorm gelachen. Helaas was het wel het eerste hotel zonder dulce leche bij het ontbijt.
Wij hadden al snel "Hosteria Valle Fertil" aangepast in "Hysteria Valle Fertil"
Zo hebben we in het dorpje een geit naar binnen zitten werken bij Danny Cristiaan.
Een geweldig restaurant met de mannen in de bediening, de vrouwen in de keuken en oma waar echt alles langs moest. Ze moest namelijk wel keuren of alles wel perfect in orde was. Of ze het daadwerkelijk zag was te bezien. Ze had het nogal druk met tv kijken. Met het toetje trouwens ons dulce leche gehalte weer even opgehaald. Ze hadden op de flam een extra prakkie gedaan.
Verder was Valle Fertil niet echt best hoor. Wij zaten er vooral voor 2 natuurparken in de buurt die alles goed maakten. We hebben foto's, we hebben filmpjes maar dat gaat het nog niet vertellen. Dit is zo'n gevalletje van "dit moet je gezien hebben".

Afgelopen 2 dagen zijn we gaan rijden en rijden en rijden en rijden.
Een tussenstop gedaan in Belen maar Giel was niet thuis.
Uiteindelijk gister aangekomen in Tafi de Valle.
Onderweg weer veel gezien, van aangevreten dieren door gieren en arendjes tot kuddes schapen, koeien, geiten, ezels, lama's en paarden die willen oversteken.
Kortom er gebeurd genoeg onderweg.
Gister middag na aankomst zijn we de bergen hier in de buurt gaan verkennen op een paard. Tom had nog nooit op een paard gezeten en baalde behoorlijk dat Kim zo weer rond kon waggelen met dat beest.
Heerlijk van het uitzicht genoten! Nu weer op voor wijndistrict nummer 2: Cafayate en daarna gaan we verder de Andes in, op zoek naar lamavlees!

• 04 Augustus 2014 - 15:55

Mirjam:

Ennuhhhhh spierpijn van het paardrijden Tom????? Het komt mij voor alsof jullie al een maand weg zijn!
    Gelweldig dat jullie zo genieten en zoveel zien. En..... smaken die croissantjes ook naar croissantjes? Of zijn het gewoon gedraaide broodjes? EN hoe vet zijn ze daar als ze dit de hele dag eten?????
    Dikke kuzzzzzz!

• 05 Augustus 2014 - 21:30

Mamsie:

Zo jullie net even gehoord en gezien, moeders kan er weer effe op teren..En dan nog een leuk verhaaltje op internet....mijn dag kan niet meer stuk!!!J ullie zagen er lekker utgerust uit en te weten dat jullie nog 10 dagen te gaan hebben.Lekker hoor geniet maar!!! Zo jammer van de quizz....had hem graag gewonnen....Nou lieve kids, plezier nog daar en foto van jullie is mijn profielfoto geworden!!!! Xxxx mamsie

• 06 Augustus 2014 - 17:32

Wilbert:

Wat een geweldig verslag om te lezen weer! Heerlijk hoor!

En dan ook nog de quiz gewonnen ... hoe is het mogelijk :D

Vandaag gezellig bij Hans en Mirjam.

Nog veel plezier! Geniet ervan.

Groetjes en liefs, ook van Fran en Florian