Springroll - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Springroll - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Springroll

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

26 Juli 2012 | Vietnam, Hoi An

Als aller eerst, iedereen de groeten van An.
Het is een leuk stadje hoor, hele oude huizen en vooral veel ouderwets, en bovendien heerlijk eten.
Af en toe word je wel weer het heden in gesmeten als je de enorme hordes toeristen hier zietlopen. Het is echt een zonbestemming, hoewel wij hem niet hebben gezien de afgelopen dagen. Dat bekent dat jullie in het kikkerlandje weer in kunnen lopen op ons.

Vandaag ook nog even naar My Son geweest. Dat is niet zoals jullie misschien denken "mijn zoon", maar een oud tempel complex. Deze blijkt echter compleet naar de klote te zijn geholpen door de Amerikanen.
Iets waar ze hier niet zo heel erg vrolijk over zijn trouwens.

Het leukste moment van de stad is de avond. Dan gaan alle lampionnetjes aan. En het is het moment dat wij weer even lekker kunnen eten.

Wat ons vanavond maar weer is opviel waren de loempia's, hier springrolls genaamd.
Wij kennen thuis natuurlijk de Vietnameze loempiaatjes wel. Deze lijken echt inde verste verte niet op de loempiaatjes die ze hier hebben.
Vooral de orginele loempia's, de "verse" zoals ze die hier noemen blijkt een compleet andere te zijn dan diegene die ze op vrijdag verkopen op de markt in 's-Gravenzande.
Deze zijn gemaakt van een rijstpapier en hebben de olie nooit gezien.

De springroll die het meest in de buurt komt is de crispy roll. Deze is hier echter gevuld met garnalen, kip en varkensvlees. Door elkaar heen ja.
De wel bekende chilisaus kennen ze hier niet overigens niet.
Al met al toch wel weer bijzonder.

Een avondmaaltje is hier sowieso echt heerlijk. Het zal ons niets verbazen als we moddertje vet terug komen. We bestellen over het algemeen 3 soorten gerechten en die delen we dan. Je krijgt hier uiteraard een bak rijst bij. En dan nemen we meestal een draft biertje en een watertje erbij. Kim overigens geen bier hoor, hoewel dit mogelijk behoorlijke grappige effecten zouden kunnen veroorzaken.
Je betaalt hier alles behoorlijk voor. Gemiddeld al een dikke 250.000 dong.
Omgerekend al gauw €11,-.

Tot zover weer onze bezigheidstherapie voor uw alle, ga maar weer lekker aan het werk of ga uitgebreid in de zon zitten.
Wij gaan morgen weer een lange treinreis tegemoet om uiteindelijk terecht te komen op Whale Island waar we een hutje op het strand hebben!

• 26 Juli 2012 - 07:15

Mams:

Nou nou dat zal wel meevallen moddervet terug komen.En zal het zo zijn, zo wat.Hier pak je gewoon de draad weer op, en het is er zo weer af.Maar genoeg te vertellen weer.Jammer dat jullie geen zonnetje hebben, maar misschien op jullie strandbestemming wel/?Ik zal voor jullie duimen en een kaarsje branden.Hier sidderend heet, maar ja we mogen niet klagen, anders krijgen we heel nederland over ons heen.Dikke kus mams en paps

• 26 Juli 2012 - 08:06

Lenn:

Hé shit, dat klinkt echt super naar! Heb echt met jullie te doen nu in hier zo oo kantoor zit.. een hutje op het strand van een eilandje, wat rot voor jullie.. jullie zullen NL wel heel erg missen zeker?
    Geniet er van!

• 26 Juli 2012 - 09:31

Mirjam:

Het lijkt me allemaal weer fantastisch. Zeker op dat eilandje zal het afzien worden! Hoeveel foto's hebben jullie al?
    Ik werk wel door hoor (maar mijn tijd komt nog....).
    Kuzzzz

• 27 Juli 2012 - 00:09

Dionne:

Jaaaa halloooo nu heb ik dus honger he?

• 27 Juli 2012 - 00:31

Marijn:

250.000 dong. Heb je dan heeel veeeeeel briefjes? of 1 briefje van 250.000 ?

• 28 Juli 2012 - 18:50

Jeroen :

Wat ben ik jaloers zeg. Vooral op dat heerlijke eten daar!
    Ik ben benieuwd naar de volgende ervaringen van jullie!!

• 30 Juli 2012 - 21:32

(o&o) Betty En Leo:

Je zult wel denken: nu pas een reactie? Welaan, we hadden al geschreven, maar de boodschap wilde niet overkomen. De inhoud is de volgende: wij nemen 's morgens gewoon een boterham met pindakaas, als lunch 2 boterhammen met gevarieerd beleg en 's avonds normale hollandse kost en we worden niet vet, maar vallen eerder af, ook een methode niet? En we behoeven er niet zover voor te reizen, maar ja wij zijn dan ook wat ouder nietwaar? Geniet maar verder, wij doen het op onze manier. Groetjes...