Singing in the rain - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Singing in the rain - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Singing in the rain

Door: Kim en Tom

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

20 Juli 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Och och och wat doen we veel. Het is lastig om zoveel te onthouden, het is dan ook maar goed dat we alles opschrijven.
Als aller eerst: iedereen alsnog bedankt voor de felicitaties. Het vorige bericht was al helemaal af toen we de reacties hadden gelezen, maar zoals opa & oma al zeiden: beter te laat dan nooit.

We zitten inmiddels weer dicht bij Bangkok, in de stad Kanchanaburi, en hebben het noorden achter ons gelaten.
Daarbij hoopte we ook dat we de regen achter ons hadden gelaten, maar daarover later meer (leuk woord in combinatie met water).

Het gebied rondom Chiang Rai staat al jaren bekend om zijn opium handel. Het is de afgelopen paar jaren minder geworden maar de naam "gouden driehoek" is gebleven.
Het belangrijkste punt, is het punt waar de drie buurlanden bij elkaar komen (Thailand, Laos en Myanmar (voor de oudere lezers: Birma)) .
Deze worden bovendien gescheiden op dit punt door de Mekong rivier. De grootste rivier van Zuid-Oost Azië. Mocht je het verhaal kwijt zijn, gewoon doorlezen of druk op de knop "to much information"

Het punt zelf is opzich niet heel erg bijzonder. Dat wordt het pas als je met een bootje over de rivier gaat varen. We varen langs Myanmar, waar een enorm casino staat. In Thailand is gokken illegaal en veel mensen gaan daarom voor even gokken aan de overkant.
Verder lijkt het land vanuit dit gezicht verlaten.

We varen verder langs Laos, waar we een stop kunnen maken, iets wat we zeker willen doen.
Het is even een raar idee dat je paspoort in Thailand is terwijl je zelf in Laos bent. Menig mens zou zomaar een probleem kunnen hebben.
Gelukkig geldt dat niet voor ons, het gaat echt om een toeristische plek.

We worden verwelkomt met wishkey. Als we goed kijken in de fles zien we een dier erin zitten.
Het blijkt een cobra te zijn! Goed voor de potentie! (ik zal niet weer over de ladyboys beginnen maar het had grappig kunnen zijn)
Ook is er de overheerlijke "stierenballenwishkey" te koop. Wij slaan even over.
Niet veel later zijn we weer in Thailand.

Het weer dan even...
We hebben begrepen dat Nederland en water weer behoorlijk van elkaar aan het genieten zijn.
Zonder verder op te scheppen wie nou meer heeft, in het noorden hier hebben we zo gigantisch veel water uit de lucht zien komen!!!!
Huizen en wegen stonden er behoorlijk vol en een groot gebied stond op het randje van overstromen.
De regenperiode doet zeker zijn werk op het moment.

Dat deed het ook zeker eergister in Sukhothai. Deze stad was ooit de hoofdstad van Siam. Voor de jonge lezers: het oude Thailand. Heette dat Siam? Jup! Oooooh dus Kip Siam is een Thais gerecht? Juuuiiiissssst! En weer wat geleerd!

Sukhothai is eigenlijk maar op 1 manier goed te verkennen en dat is op de fiets. En ja dat hebben wij gewoon gedaan. Nadat we het grootste gedeelte gezien hadden begon het een beetje te regenen. Met het idee dat het over zouden gaan reden we nog een stukje door. Iets waar we achteraf niet zo gelukkig mee waren. Een heuze wolbreuk (hier moesson genaamd) barstte vlak boven ons uit. We reden zo hard om een schuilplaatje te vinden, daar kan Cavandish nog wat van leren!!!
Echt alles, maar dan ook alles was zijknat. Het moest er een keer van komen. Toch hebben we ouderwets genoten van die "ouwe zooi".
Het was weer heerlijk inbeelden geblazen. Gelukkig een favo bezigheid van ons.

Dan even een wat serieuzer stukje.
Gisteren was een hele andere dag die voor een groot gedeelte bestond uit de Birma-spoorlijn. Iets waar wij beide heel erg weinig vanaf weten. Eigenlijk te bizar voor worden. We hebben gezien wat er hier in de buurt van Kanchanaburi allemaal is gebeurd, met vooral veel Nederlanders. We hebben de bekende bridge over the river kwai gezien en de begraafplaats, waar rond de 1500 nederlanders liggen.
Dit alles is eigenlijk een stuk geschiedenis waar je in Nederland niet zoveel over hoort.
Tot zover...

Gister hebben we verder gebruikt om het enorme zwembad in het park te bevuilen. Wat een heerlijk ding is het zeg! Ook vandaag ging het trouwens weer regenen, maar ditkeer waren we toch al zeikes!

Wij gaan weer even oefenen met de gigantische kleine banaantjes hier (je moet klein beginnen).

Daarnaast gaan we de Thaise massage (echt zonder happy end, want van de vrouwen word ik niet echt happy) nog even proberen uit te vogelen voordat we terug zijn. Lessen zullen dan te volgen zijn voor €69,- per uur.
Zo! Genoeg ranzigheden, jullie mogen weer wat voor jullie zelf gaan doen!

Doei doei!

• 20 Juli 2011 - 05:40

Mams En Paps:

Nou die massage ben ik wel voor in!!!!En ja die geschiedenis daar zullen we dan maar eens in moeten duiken.Ik heb kim gister even aan de telefoon gehad, maar tot mijn verdriet heb ik mijn lieve Tommie niet gehoord.De stem alleen te horen is voor deze moedergans genoeg om weer voort te kunnen.Kids veel plezier nog daar, vandaag gaan we met de alfa naar de apk, is dan maar weer klaar!!!Dikke kud mams en paps

• 20 Juli 2011 - 07:00

Jan:

Ik zal Siam zijn herkomst vertellen. Overigens transformeren we hem zaterdag naar een gefrituurde Siam!

• 20 Juli 2011 - 07:50

Hans En Mir:

Geldt dat massageaanbod ook voor moeders? Man, man wat zien jullie veel. Zijn benieuwd naar de film en foto's. Have fun, jullie zijn al over de heldt!

• 20 Juli 2011 - 18:30

Lenn:

Wat een vochtig verhaaltje hebben jullie toch weer geschreven...! En dan begin je ook nog eens over die kleine banaantjes en massages voor 69 euro..jaja..

Anyway..ik ben benieuwd naar de foto's en films! Moeten we alvast een datum prikken voor de show?? ;)

Enjoy the rest of the week!

• 22 Juli 2011 - 07:01

Dionne:

Als je nog zo'n fles whisky tegenkomt met een cobra erin mag je hem voor me meenemen..;)

Oh oh, wat een ellende!
    Ik zie het allemaal vóór me: kletsnat, zoiets als ik, toen ik op die dag in de regen en de wind boodschappen moest doen en als een verzopen kat (sorry kater) al op de deurmat stond uit te druipen. Wat zielig voor jullie, want laten we eerlijk zijn: ik ben 86 en heb al zóveel regen in m'n leven meegemaakt, dat ik er geen 2 woorden over zou schrijven! En dan die middag, dat we naar het ziekenhuis in Schiedam moesten, omdat tante Co weer eens een heup gebroken had en we van de parkeerplaats naar de hoofdingang vechtend tegen de weergoden de afstand moesten overbruggen en bij tante Co in haar richting zielig moesten kijken, omdat het allemaal zo naar voor haar was! Hadden we echter geweten, wat jullie allemaal meemaakten, hadden we de paraplu in plaats van bóven ons alle richtingen rondgezwaaid en kraaiend (oma zingt een beetje vals) het wonderschone lied aangeheven, dat in de kop van jullie verhaal gememoreerd werd. Wat zullen julle blij zijn, als je weer thuis bent! Sterkte hoor en probeer de laatste dagen maar goed door te komen, we leven met jullie mee, zeker als we weer zo'n plensbui op ons hoofd krijgen, ze hebben er nog heel wat beloofd, jullie zullen dus nog lang in onze gedachten blijven!!!

• 22 Juli 2011 - 22:32

Marijn:

Volgens mij zijn opa en oma niet zo geduldig en drukken ze wat vaak op "reactie plaatsen" ;)

Kip Siam is toch met Cashewnoten? Of dat is natuurlijk verNederlandisk hier.

Show me some movies and pictures! Veeel plezier nog!