Burka's, warmte en Fanta - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Burka's, warmte en Fanta - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Burka's, warmte en Fanta

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

12 Juli 2008 | Syrië, Damascus

In de oudste stad van de wereld hebben ze internet!
Dus hier het eerste bericht uit het midden oosten.

Gisteren met een hele relaxte vlucht rond een uurtje of 7 aangekomen in Amman, Jordanie.
Waar trouwens ons paspoort vol werd gestempeld!
Even snel kennis gemaakt met de rest van de groep en toen gaan eten in een heel gezellig tentje onder de open lucht.
Een ruim maaltijd want iedereen zat helemaal vol!
En eindelijk voor het eerst deze reis het "lul"water of terwijl Fanta.
We hadden het gemist.
In het vliegtuig ging het even mis. Je zal maar fanta bestellen en een wodka-jus met ijs krijgen.
Je hebt echter wel minder last van je oren!!

Snel maar naar het hotel want iedereen was wel aardig aan z'n einde.
Wij zijn nog wel even snel naar een klein supermarktje gegaan om wat drinken voro de dag van vandaag te halen.
Vroeg slapen werd het niet, er was een bruiloft gaande in het hotel waar iedereen van mocht meegenieten.

Om half 5 werden we gewekt. Niet om op te staan maar de imam stond bij voor ons idee bij ons in de kamer om het "allah akhbar" te melden aan de mensen van Amman.
Het enige wat er tegelijkertijd bij ons uit kwam was: "Ohhhhhhhhh"
We zijn in Arabie!!

Om 7 uur werden we dan echt wakker gemaakt en begon de reis naar het volgende land: Syrie.
Dit is niet 1,2,3 gedaan.
Een behoorlijk stuk nog richting de grens en dan komt het echte wachten pas.
Paspoort inleveren omdat je Jordanie uit gaat, paspoort laten zien dat je een stempel hebt en dan mag je doorrijden.
Je wordt netjes welkom geheten in Syrie maar dan begint het opnieuw.
Een stempel halen, geld omwisselen. Laten zien dat je een stempel hebt en dan ben je pas echt in Syrie.

Qua hitte viel het nog wel mee. 40 graden is hier best te hebben, ookal klinkt dat misschien wat raar.

Onze weg vervolgde zich naar Bosra, waar een prachtig amfi theater staat uit de romeinse.
We waren zowat de enige daar, best bijzonder want het was geweldig mooi.
Nog even een wandeling gemaakt door het oude Bosra en daarna eten.... Want eten doen we hier! En veel ook!!!

Op naar de hoofdstad, Damascus. Gezegd de oudste stad van de wereld.
Aan de huizen te zien kan dat best wel eens kloppen.
We zitten in een heerlijk hotel midden in de stad met een uitzicht over de bergen.
In de bergen loopt de stad door, iets wat adembenemend mooi is!

We zijn nog even de souk in gegaan. Deze is echt niet te vergelijken met welke souk dan ook.
Burka's lopen naast vrouwen die makkelijk voor hoer door kunnen.
De Arabische mensen kijken je allemaal aan. Bij de een maken ze een sis geluid dat ze je niet waarderen hoe je erbij loopt en bij de ander, lees ons, kijken ze je aan, lachen ze even en lopen ze door.

Vanavond nog even lekker gegeten en zo gaan we op het dak van het hotel nog wat nuttige met de rest van de groep.
Morgen staat een wandeling door Damascus op de planning.Hierin worden vooral de bijbelse verhalen in terug gehaald, we zijn benieuwd!

Trouwens geen foto's, het duurt een beetje lang hier! Jullie zullen moeten wachten tot we thuis zijn. Dat maakt de spanning ook wat groter!
Salem

• 12 Juli 2008 - 21:24

Mirjam:

Dat klinkt goed! Bijbelse verhalen werkelijkheid alten worden, je ziet in ieder geval de context! Genieten dus en .... waar bestaat dat lekkere eten uit?
    Kuzzzz Mir

• 13 Juli 2008 - 08:00

Mams En Paps:

zo te lezen hebben jullie het naar je zin!goed zo.groetjes uit monster.dikke kus

• 13 Juli 2008 - 10:20

Lenn:

Klinkt goed allemaal zeg! Wel jammer dat we de foto's niet bij de verhalen kunnen zien... Dan konden we stiekem met jullie meegenieten..! Maar wel verrassend, jullie en veel lekkers eten op vakantie ;) haha
    Geniet van de komende dagen en hou ons maar op de hoogte!

• 13 Juli 2008 - 13:03

Opa En Oma:

Leuk om jullie verhaal te lezen. Gezellig verteld en zoveel! We blijven jullie in ieder geval volgen en de foto's.... Nouja, we doen het er maar mee! Eh.. maar ZONDER. Groetjes en liefs

• 13 Juli 2008 - 13:18

Oma15.15u:

Wat een heerlijk verhaal, Ik kijk uit naar het volgende! Twee dikke smakkers en wel bedankt!

• 13 Juli 2008 - 16:36

Nelleke:

heerlijk allemaal! geniet ervan! Heel veel groeten.

• 14 Juli 2008 - 06:37

Hans En Mirjam:

Gefeliciteerd Kim! Een leuke verjaardag en veel plezier.
    Hans en Mirjam

• 14 Juli 2008 - 11:20

TTiny:

Kimmetje,van harte!!!!Dikke kus en Tommie ook!