Dag 2 - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

04 Augustus 2007 | Mexico, Playa del Carmen

Zo dag 2 zit er al bijna op!
We hebben inmiddels een internetcafe gevonden dus de eerste foto's zijn inmiddels te zien.

Gisteravond liep niet helemaal zoals gepland af.
Zoals jullie hebben gelezen waren we om 2 uur in het hotel.
We zijn daarna even in het zonnetje gaan zitten om wat van de zon te genieten. Van half 5 tot 6 is hier blijkbaar lang genoeg om even te verbranden!!

We zijn daarna nog even in ons omgebauwde bad gaan zitten om nog even te realexen.
Daarna, aangezien we in 48 uur tijd maar 4 uurtje geslapen hadden, besloten nog even een uurtje te gaan liggen voordat we zouden gaan eten en de stad in te gaan.
Je voelt hem al aankomen, ´s nachts om 3 uur werden we wakker en had tom de geniale vraag: gaan we al eten? Om een lang verhaal kort te maken... we zijn doorgeslapen.

Vanmorgen moesten we er vroeg uit. Althans voor Mexicaanse tijd. Het 7 uur tijdsverschil merkte we vanochtend echt nog wel.
Om half 10 moesten we in een lokaal barretje zijn voor de meeting met de hostel.
In de brandende zon gingen we daar heen. We hebben alvast de volgende excursies geboek voor van de week:
morgen (voor jullie morgennacht) gaan we naar Coba en naar een natuurreservaat. Coba is een oude tempel die midden in de jungle staat en daarna gaan we opzoek naar onze voorouders: De brulapen. Ook gaan we nog een bezoek brengen aan een maya familie. Ben benieuwd of het zo is als in Noord Afrika, waar je ¨echte¨ bedoeinen kan zien. Dat horen jullie dus morgen.

Voor woensdag staan Ek Balam gepland en Rio nog iets. even de naam kwijt.
Ek Balam is een nieuwe opgraving. Dus we zullen een van de weinige zijn. Althans volgens onze hostel. Daarna gaan we met een visserbootje door de jungle. Hier zullen we zeer waarschijnlijk krokodillies en zeker weten flamingo's zien.

De dag daarna is het ook alweer vroeg op. Dan gaan we op pad naar één van de zeven wereld wonderen: Chichen Itza. Ook gaan we nog naar Valladolid. Daar is dan een markt.

Tot zover de excursies geboek bij Holland International.
We hebben namelijk besloten om zelf ook nog wat te gaan doen.
We gaan met de Mexicaanse bus naar Merida (zo´n 350 km van Playa). Dat is de hoofstad van Yucatan, het discrit waar wij in zitten.
Verder gaan we ook nog op eigen houtje naar Tulum. Daar staan ruïnes van de Maya, maar dan direct aan de Caribian op een 65 meter hoge clif. Zeer indrukwekkend.

Aan het eind van ons gesprek bij de hostel maakte we voor het eerst een echte hoosbui hier mee. Die gaan vrijwel altijd samen met onweer. Wat grappig was om te zien is dat alle toeristen dan in de café gaan staan om te schuilen, maar de Mexicanen gewoon doorwandelen. Wel wachten ze de flits af.
Wij besloten dus ook maar even Mexicaans te doen en waren uiteindelijk zeiknat.
Nog geen kwartier na de hoosbui was het weer heerlijk. Het zonnetje straalde weer behoorlijk en zodoende hebben we de rest van de dag doorgebracht op het strand. Wat trouwens wel bizar is is dat je je kan blijven insmeren met factor 40, maar je blijft levend verbranden. De zon blijkt hier dan ook 17 maal harder te schijnen dan in Nederland.
Aan het eind van de middag lagen we nog heerlijk in het zonnetje, maar boven zee begon het weer te onweren. Een werkelijk waar prachtig gezicht. Iedereen bleef ook gewoon liggen totdat het echt heel dicht bij was. Dan gaat het ook wat heftiger waaien en weet je dat het onweer eraan komt. Dit duurde ook maar weer een kwartiertje.

We zijn daarnet trouwens maar niet gaan slapen en hebben dus onze eerste tortilla's naar binnen gewerkt. Deze niet met gehakt zoals normaal maar met eend. Zeer de moeite waard!

De cocktails blijven trouwens ook nogsteeds rijk vloeien. Kim heeft besloten om maar heel de kaart af te gaan zodat ze zeker weet welke de lekkerste is. Vandaag was de Tequila Sunrise de winnaar!

Waar we ook achter kwamen en Jacq nogal blij mee zal zijn is dat ze hier de overheerlijke fanta hebben!!! Ze noemen het hier alleen geen ¨lul water¨ maar naranja.

Tot zover weer voor vandaag en jullie horen ons denken wij morgen wel weer!!

• 05 Augustus 2007 - 06:34

Mams Paps:

zo dat is een aardige agenda.leuk hoor .ben benieuwd naar de foto s.kijken jullie uit dat ze jullie niet bij die brulapen laten, het is tenslotte familie.kus.

• 05 Augustus 2007 - 08:23

Hans En Mirjam:

Wow, dat ziet er goed uit. Als we het programma zo lezen zijn jullie na afloop aan vakantie toe! En als jullie zo blijven doorgrillen hangen de vellen er straks echt bij. Smeren dus! Doe de familie Brulaap de groeten. Wel goed opletten voor Bokito's broer of zus!
    Kamer ziet er ook luxe uit! Je vader mist je erg en heeft als compensatie maar weer drie Japanse zwemmertjes gekocht! Nou we lezen wel weer. Genieten hoor en veel plezier!

• 05 Augustus 2007 - 09:12

Oma:

Wat een prachtige foto's en wat genieten jullie heerlijk! Je maakt "volle"dagen. Blijf ervan genieten en houd het droog! Kus!