Hip hoor - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Hip hoor - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Hip hoor

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

22 Juli 2010 | Marokko, Tafraout

"waar je de schaapjes hoort blaten ben je van god en alleman verlaten"

Zo en daar zijn we dan eindelijk weer!
Laatste keer in nkob en nu inmiddels in tafraoute.
Tussendoor nog het stadje taroudant gehad!
Kortom veel gedaan en veel gereisd!

De ochtend in nkob nog gebruikt om de palmarie in te wandelen.
Daar waren vooral vrouwen bezig met de was en toen wendachten dat er een flink beest in een van de bomen zat, bleek het een man te zijn die dadels aan het plukken was!
Even later stond de man voor ons om zijn dadels te laten proeven aan ons!

Na de palmarie hebben we een lange weg gehad richting Taroudant. Een goede 350km van Nkob, iets wat hier al snel een goede 6 uur in beslag neemt. We waren dan ook pas rond 4e in taroudant waar we een hotel hadden!!

Bij binnenkomst leek het of mister Fawlty achter de toonbank stond.
terwijl tom de auto aan het wegzetten was moest mister Fawlty even een mannetje uit de soek bellen die de bagage naar boven zou brengen.
Eenmaal boven waanden we ons in de hippietijd. Sinds 1970 was hier absoluut niets meer veranderd.
De lange gang waar de kamers aan lagen leek meer op een oude schoolgang, laat staan de kamers zelfs.
Iedereen die in het hotel overnachtte deed hier dan ook wat lacherig over.
Eenmaal bij het zwembad was het opnieuw lachen geblazen, onderweg nog mister Fawlty nog even gedag gezegd wat voor een geniepige en stoffige lach zorgde.
Aan het zwembad was ook sinds 1970 niets meer gedaan, zelfs niet aan de bedjes die nu waarschijnlijk weer retro zullen zijn. Ze zouden beter staan op een strand tijdens een scene met sean connery als james bond...

De avond brengen we door in de nmedina, die met recht het kleine marrakech wordt genoemd.
Wat ons opvalt als we op het grote plein staan, is dat de mensen naar ons kijken alsof we een attractie zijn. Iets wat we vorig jaar gewend waren maar dit jaar nog niet echt hadden meegemaakt.

Na een flinke wandeling door de stad eindigen we de dag op het dakterras van Fawlty Towers.
De dag eindigt nog niet want we moeten samen met de rest van de mensen op de gang de boel nog even koel krijgen!

Gister zijn we door de bergen geraced over een 1,5 baans weg richting ons volgende hotel.
Deze bleek letterlijk in the middle of nowhere te liggen.
6 km van tafroute en de huizen rond het hotel zijn verlaten door mensen en inmiddels ingenomen door de vleermuizen.

Wat wel een groot voordeel is is het uitzicht over het dal waar we van genoten hebben onder het genot van de zoveelste tajine!

Vanochtend hebben we onze nieuwe hobby maar weer even uitgevoerd: wandelen door de bergen!
Niet zo spectaculair als vorige week maar wel weer gegeten onderweg: vruchten van een cactus!
Nu inmiddels in een ander hotel in de stad op advies van ons eigen hotel, niet om te slapen.... Nee voor het zwembad!!!

Salaam!

• 22 Juli 2010 - 16:17

Mams En Paps:

En het zwembad al geprobeerd????Wat zullen jullie een gespierde kuiten hebben!Misschien kunnen jullie gaan oefenen voor de 4-daagse volgend jaar en er gelijk een vakantie aan vast binden in het mooie limburg??????Of is dat niets???Nou geniet nog even morgen lange tocht tot essaouira.Dikke kus uit een eindelijk afgekoeld holland