Modern Way? - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Modern Way? - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Modern Way?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

24 Oktober 2008 | Palestina, East Jerusalem

Shalom!!

Nou het is er van gekomen! De stad Tel Aviv heeft onze gezichtjes gezien.
Om 10 uur gingen wij op pad voor een rondje Tel Aviv.
Vandaag ook weer heerlijk weer, sorry maar van ruilen komt huilen dus dat doen we maar niet.

De rondwandeling ging langs het huis van Ben Gourion, de eerste premier van Israel. Van hier naar het monument van Rabin, de premier die is dood geschoten door een Palestijn.
Daar kwamen we er vandaag voor het eerst achter, alles is gebouwd maar daarna hebben ze het zo laten staan. Er wordt echt niets gedaan aan renovatie. Het woord lelijk is dan ook meerdere keren gevallen vandaag.

Langs een drukke winkelstraat gingen we door naar de markt van Tel Aviv.

Nadat we langs de politie afzetting liepen hoorden we een heen en weer geschreeuw van de marktkoopmannen. De geuren van vis en kruiden door elkaar heen.
Langs de groente en fruit afdeling en nog even kwijlen bij het baklava standje.
Na veel indrukken te hebben opgedaan gingen we door naar de Shalom Tower. Volgens de Capitol gids en de Lonely Planet konden we hier een prachtig uitzicht over Tel Aviv vinden.
Eenmaal daar aangekomen zat er een man die blind was en geen Engels sprak.
Het enige wat hij wel wist... we mochten niet naar boven.
Dan maar door, een kandelaartje moest gekocht worden dus de planning was de winkelstraat.
Nog net voor de winkelstraat was de kandelaar inmiddels gekocht.
Hier en daar stiekem een beetje blijheid.

Hier en daar werkten de lichamen niet meer mee en besloten we zo snel mogelijk richting een lekker eetplekje te gaan voor een iets verlate lunch.
Om half 3 zaten we dan wel heerlijk aan de zalm en uiensoep.

Toen kwam iemand met het gekke idee om toch nog even het strand op te gaan... nogmaals sorry voor alle mensen die in de regen thuis zitten...
Op het strand kreeg Hans een heerlijke massage van een rijpe lokale dame.
Zijn knie wel te verstaan ;)

Toen eenmaal de zon onder was zijn we voor een iets wat lang diner gaan zitten.
Nu eenmaal terug is de Sabbath begonnen. De rustdag(en) voor de joden.
Tot onze verbazing heeft ook de lift in het hotel behoefte aan rust en moeten we nu lopend naar boven. Gelukkig zitten wij op de 3e etage.
Het moet niet gekker worden...
Morgen de laatste dag en die gaan we, SORRY, doorbrengen op het strand!!

Groetjes en kusjes uit Tel Aviv

• 25 Oktober 2008 - 05:27

Mams En Paps:

Dat is echt vakantie, luieren, een beetje winkelen iets bekijken en natuurlijk heerlijk eten.Vandaag de laatste dag geniet van de zon, want hier gaat de temperatuur volgende week goed omlaag.Tot morgen knuffel uit monster, mams en paps

• 25 Oktober 2008 - 09:27

Tiny:

Je zult op Sabbath toch wel mijn mailtje lezen? Dat zal wel het laatste zijn dat je moet laten! Het is wel niks bijzonders wat ik te melden heb, maar toch alvast hardstikke bedankt voor alle verslagen!!!!!

• 25 Oktober 2008 - 12:17

(o)pa En (o)ma:

Dus het zit er bijna op. Jammer van Tel Aviv! Wij hebben ooit gehoord, dat het zo'n prachtige stad moet zijn. Maar dat was ongeveer 50 jaar geleden, waarschijnlijk is het geld een beetje op, niet bij jullie hopelijk. En wat jaloers zijn betreft: het is vandaag weer een mooie dag, maar morgen (zondag dus) gaat het weer regenen. Daar komt nog bij, dat vannacht de klok een uur terug gaat, dan zal het wellicht lang in bed blijven zijn. Geniet maar heerlijk van het strand, want maandag moeten jullie weer aan de slag (wij zijn niet anders gewend). En voor de rest: goede thuisvlucht en tot horens. Veel groetjes en shalom!