Zweet naad en een wereldwonder - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Zweet naad en een wereldwonder - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Zweet naad en een wereldwonder

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

21 Juli 2008 | Jordanië, Petra

Eigenlijk grappig vandaag het 3e wereldwonder in een jaar gezien!
Deze was echt de mooiste!

Eerst even de dag van gister.
We hebben de King's Highway van Amman naar Petra genomen. Tussen door nog aardig wat stops gehad. Eerst Mount Nebo om geklomen om het beloofde land van Mozes te zien.
Helaas was het een beetje mistig dus we hebben Israel niet kunnen zien. Misschien een optie voor een reis?! :)

Daarna naar Ma'daba, waar een kerk was met een mozaiek kaart van Palestina.
Heel bijzonder en behoorlijk groot!
We zijn vervolgens door de Grand Canion van Jordanie, Wadi Mujib, gereden. Met een prachtig uitzicht!!

Bij een plaatselijk tokotje hebben we gegeten met een prachtig uitzicht!
Nog even van de zon genoten voordat we richting Petra zijn gereden.

De laatste paar kilometers voor Petra was even knijpen voor kim. De darmpjes speelde op doordat we een ijsje hadden genuttigd.

Daarna door Little Petra gelopen en een voorproefje gehad op wat er morgen te wachten stond.

We hebben de dag afgesloten met een mintthee en een waterpijp.

Vandaag:

Het 3e wereldwonder in een jaar, het begon om 8 uur toen we richting de kloof van Petra reden. Al een behoorlijke warmte toen we door de 1200 meter lange kloof liepen. Gelukkig hadden we het meeste van de tijd schaduw.

Aan het einde van de kloof had onze gids een grapje om de andere kant van de schatkamer te bekijken. Toen we omdraaide keken we vol de schatkamer in tussen de kloof door.
Prachtig!
Diegene die denken dat Petra alleen uit de schatkamer bestaat komt bedrogen uit. Het is een gigantisch complex met allerlei graftombes. Waar je ook keek het was prachtig!

Daarna is Tom met Jos en Vicky nog even 1 van de bergen op gegaan.
Een behoorlijke hoogte waar je het nog warm van krijgt ook!
Wel werden we beloond met een prachtig uitzicht.

De conclusie van vandaag is makkelijk: We kunnen het moeilijk omschrijven je moet het zelf hebben gezien anders geloof je het nooit!!

Net met de hele groep de bar beknoeit (barbequed)
Morgen hebben we zeker geen ontvangst met wat dan ook. We gaan de woestijn van Wadi Rum in om met een Jeep erdoor te krossen, kameel te rijden en natuurlijk van de sterren te genieten!

Het is dat Tom te laat las dat een baard de vrouwen aantrekt, hij is er af! MAar we hebben de foto's nog :)
Nu nog even waterpijpen en dan lekker tukken!
Salam!

• 21 Juli 2008 - 18:57

Hans&mirjam :

wat geweldig weer dit verhaal. belevenis na wonder. en nog een week te gaan. lekker om te lezen via de enige internetmogelijkheid hier, de tel van hans. wachten op tele2. kuzzz en geen ijsjes meer dus. hans en mir

• 21 Juli 2008 - 19:13

Mams En Paps:

Dat was een hele belevenis vandaag, ik ben benieuwd naar foto's.Hier zeikregent het en de kachel is aan.Maar ik wens jullie een goede nachtrust, en let morgen op de ster de grote beer,dan doe ik dat ook.Dikke kus uit holland

• 21 Juli 2008 - 20:43

Opa En Oma:

Uit jullie enthousiaste verslagen kunnen we alleen maar concluderen, dat dit zo'n beetje de reis van jullie leven is. Heerlijk! Jammer Kim dat gevolg van het ijsje. Ik leef met je mee. Wij hebben vandaag chili concarde gegeten. Niet hetzelfde, maar toch... En ja, wat die baard betreft, je ziet maar weer: nooit te oud om te leren! (zelfs voor een docent niet) Groetjes maar weer en tot de volgende hitte!

• 21 Juli 2008 - 21:21

Nelleke:

Dank jullie wel voor jullie verhalen! Ik geniet ervan. Heel veel plezier nog en vele mooie momenten! Groetjes!

• 22 Juli 2008 - 07:41

Lenn:

Klinkt allemaal weer super! Nou maar hopen dat jullie camera het goed gedaan heeft ;)
    Wel een beetje jammer van die baard tommy.. stel je me toch weer een beetje teleur! En Kim, wees niet getreurd, ik hou vanavond je ouders ff gezelschap tijdens een knipbeurtje ;)
    Veel plezier met de waterpijp, de jeeps, de kamelen en de sterren! See u soon!
    x

• 22 Juli 2008 - 10:21

Tiny:

Wat een heerlijke verhalen, om jaloers van te worden. Nog een weekje en ik ga zeuren om de foto's. Ga lekker door en heb plezier voor 100procent ! Kus!

• 22 Juli 2008 - 13:43

Oom Jan Tante Veer:

hoe vonden jullie die beroemde (klassieke) gevel in Petra? Mag je nooit meer vergeten. Geniet je te...