van president naar koning - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu van president naar koning - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

van president naar koning

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

18 Juli 2008 | Jordanië, Amman

Zo Syrie ligt achter ons. We zijn in Jordanie.
De dag was lang vandaag!
We begonnen gelukkig iets later, we konden zelfs uitslapen!! Tot 8 uur dan.

Als eerst de Omayadimoskee weer gezien. Met een groep heeft het niet zo'n effect als wanneer je samen bent.
Wel was het bijzonder om grote groepen Iraanse vrouwen te zien.
Het blijkt een sterfdag te zijn van een vrouwelijke heilige.
Als de verhalen worden verteld door zelf meegenomen imams huilen groepen vrouwen tegelijk om het leed dat duizende jaren terug heeft plaatgevonden.

Daarna zijn we het National Museum van Syrie in gegaan.
Helaas hebben ze in de geschiedenis nog geen airco uitgevonden waardoor de een na de ander in de groep afhaakte.
De lunch in de tuinen was wel aangenaam, zeker voor de rit naar de grens.

Voor de grensprocedure waren we een beetje bang. De groep die vanochtend over ging heeft 4 uur bij de grens gestaan.
Eerst moesten we Syrie uit. Dit ging redelijk snel waarna we afscheid hebben genomen van onze gids.

Om de grens van Jordanie over te gaan moesten alle koffers uit de bus en door een xray heen. Tillen in de hitte is niet echt geweldig, maar het ging nog redelijk snel.
Vervolgens mocht onze gids voor de komende week het visum voor Jordanie regelen.
Gelukkig duurde dit niet al te lang. Wel was er even tijd om de dutyfree shop in te gaan.
Een slof sigaretten voor 6 euro kan je natuurlijk niet laten liggen.
Al met al waren we een goed uur bezig.
Het viel dus alles mee.

Onze reisleidster en nieuwe gids, Riad, besloten om met ons naar Jerash te gaan. Iets wat morgen op de planning stond.
Het tempratuurverschil tussen 6 uur 's avonds en 2 uur 's middags is in Jerash echter 14 graden.
In 31 graden is het dus wat lekkerder rondlopen.
De stad stamt uit de Romeinse tijd. Dat zie je aan de zuilen en aan het acoustische amfitheater.
Wat het mooiste was is dat de geulen van de oude karren uit de Romeinse tijd nog steeds in de weg staan.

Syrie achter ons gelaten zijn we eigenlijk een beetje bang voor een andere wereld. Hoe raar het ook klinkt, het ligt naast elkaar.
Jordanie is echter veel toeristischer. We zullen niet zomaar een oude stad met gezellige souks tegenkomen.
De sfeer zal in ieder geval heel anders worden!
We zijn benieuwd wat ons te wachten staat!
Morgen in ieder geval een rondrit door Amman en vanaf een uurtje of 1 ZWEMBAD!
We zijn verder geen luxe gewend :)

Oja het verhaal baard en chauffeur.
De chaffeur is inmiddels terug naar Syrie, niet voordat hij en Tom op de foto staan met z'n 2e.
Tom kreeg een lieve zoen in z'n nek. Het staat op beeld!

De baard zijn we kort in, hij staat zeker nog een dag. We zien wel verder. Als hij kriebelt gaat hij er af! haha
groetjes!

• 18 Juli 2008 - 20:39

Hans En Mir:

mooi verhaal weer. over de grens, met de nodige stempels en bebaarde zoenen! geniet! dikke zoenen

• 19 Juli 2008 - 08:22

Mams En Paps:

zo weer nieuwe kansen in het zonnige jordanie.Wat zal dat lekker zijn even lekker ontspannen poedelen in het zwembad, geniet van een rustige middag want er zullen nog drukke dagen volgen. Dikke kus uit monster

• 19 Juli 2008 - 09:55

Ti Ny:

Ik vind het geweldig zoals jullie ons op de hoogte houden; het is een geweldige vorm van meegenieten, die ik voor geen goud zou willen missen. Bedankt en 2x dikke kus!!!!!

• 19 Juli 2008 - 19:08

Opa En Oma:

We hebben weer volop van jullie verslag genoten. Vooral het verhaal over de baard is zeer fascinerend. Weet je, dat ik ook ooit een baard gehad heb? (Heb ik nog een foto van). We begrijpen, dat zoiets heel bijzonder is. Sommige vrouwen kunnen er niet van afblijven en wat oma ervan vond, laat zich raden: ik heb hem al jaren niet meer (slechts 7 weken heeft-ie gestaan) Mijn advies: groeien laten en het vrouwvolk straks maar laten keuren (ik schreef bijna: zeuren!) Groetjes en tot mails maar weer en geniet ze!

• 21 Juli 2008 - 09:55

Marijn & Jazz:

Klinkt weer leuk allemaal! Jullie doen lekker veel :)!
    Wij zijn ondertussen in Goa (helemaal hippie kim ;) )

zullen ook snel weer wat schrijven
    xxx