Laatste dagen in Syrie - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Syrie - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Syrie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

17 Juli 2008 | Syrië, Damascus

Zo'n heerlijk spul die anti diaree pillen!
Ze werken wel perfect! Vandaag nergens last van gehad!

Een lange tocht vandaag.
Het eerste gedeelte ging van Aleppo naar Hamma.
Hier waren een aantal zeer oude waterwielen.
Deze bleken niet meer te werken, wat te ruiken was aan het water!
Het was wel even een korte stop in een best grote stad.
Het valt trouwens steeds minder op dat alle mensen naar je kijken!

Vervolgens door naar Maluula (in de bus Melulja genoemd). Een stad dat in de bergen ligt er waar nog Armeens wordt gesproken. De taal van jezus.
De reis naar Maluula is prachtig. We rijden langs de bergen van Libanon die een prachtig beeld geven.
Als we de bergen inrijden blijkt Maluula prachtig te liggen.
We eten op een prachtig uitzichtpunt.
We zouden het graag willen laten zien, maar het lukt nog steeds niet. Nu blijken ook de kabels nog thuis te liggen dus het is nog even wachten op de fotoavond.

In Maluula krijgen we de 2 kerken te zien.
In de eerste wordt er Armeens gebeden. Iets wat de priester die bij ons in de groep zit prachtig vind. Wij vonden het niet echt heel erg bijzonder.
We wandelen vervolgens door een prachtige klif naar de volgende kerk.
Het blijkt een verschrikkelijke kitsche kerk te zijn. Tom is inmiddels buiten met de gids om te praten over Israel.
Voor het eerst dat we haat in de ogen van de gids, Hissam, zien.
Hij praat er echter niet graag over, maar als hij merkt dat wij er het een en ander vanaf weten komt er ook wat meer bij hem los.

We rijden vervolgens door naar het eind punt van vandaag: Damascus.
Nog even rijden we naar de berg bij Damascus waar we een prachtig uitzicht hebben over de stad!
Als we terugrijden rijden we langs het werkpaleis van de president. Snel verteld Hissam dat we geen foto's mogen maken!

Dan nog even een paar verhaaltjes erom heen. Als eerst de baard. Hij staat inmiddels een week. Hij staat trouwens goed en kriebelt lekker.

Dan hebben we nog een buschaffeur.
Een geweldige playboy. Hij heeft wel een oogje op een meisje bij ons in de groep.
Gisteravond had hij dat nog op een meisje uit Mexico en die dag ervoor op een Francaise.
Tom babbelt nogal vaak met hem en dat vindt hij ook wel heel erg gezellig.
Uit Syrische gewoonte zit hij dan ook de hele tijd aan me.
In me nek, schouder en vooral me lovehandels knijpen vindt hij geweldig.
We hebben kortom wel lol.
Morgen wordt een flinke dag.
We beginnen in de grote moskee in Damascus daarna gaan we naar het National Museum en picknicken we daar in de tuin.
De weg naar Jordanie moet nogal heftig zijn.
We moeten 2 grenzen over en dat duurt nogal lang. We zien wel!
We genieten nog even van Syrie waar we vanavond gaan eten in het paleis van de oude koning.
Salem!

• 17 Juli 2008 - 15:55

Wilma:

Fantastische reis zo te lezen.Nog veel fijne dagen,ik blijf jullie volgen xxx

• 17 Juli 2008 - 16:18

Paps En Mams:

o jee kim ,als tom je maar niet verkoopt voor een aantal kamelen!Blijft die baard staan tot het einde van de reis of mogen wij hem niet zien?Maak er wat van .dikke kus uit het regenachtige monster

• 18 Juli 2008 - 07:34

Hans En Mirjam:

Raak steeds meer nieuwsgierig naar de foto's.... Blij om jouw stem gisteren weer even te horen. Tjé ik word een zeur..... Thuis ligt Internet er nogsteeds uit, dus het blijft op het gesticht kijken en via de tel van Hans. Dikke kuz van Hans en Mirjam

• 18 Juli 2008 - 09:33

Tiny:

Geweldig,wat een belevenis! Laat Tom ook zijn snor staan? Kimmetje,ze moeten van je afblijven, anders ga ik huilen. 2x 1 kus!!!

• 18 Juli 2008 - 11:28

Lenn:

Tommy, lekker laten staan die baard :)

• 19 Juli 2008 - 12:57

Oom Jan - TanteVeer:

Je kunt je met die baard verhuren als sinterklaas over enkele maanden: verdien je de reis er uit. Knap je op van die baard ? Groeten!!