Dag 1 en 2 : The Old Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 : The Old Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Kim en Tom - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 : The Old Rome

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim en Tom

05 Mei 2008 | Italië, Rome

Eindelijk tijd gevonden om even te schrijven. Ons programma was nogal vol geboek en we gebruiken vandaag om wat rustiger aan te doen. We hebben al een groot gedeelte van Rome gehad en eigenlijk nog veel tijd over. En dat terwijl we rustiger aan doen dan elke andere vakantie. Overal even rustig zitten en genieten is er meer bij!
De foto's van dag 1 en 2 volgen later. Die liggen nog boven bij Kim die onder de douche staat en ik heb geen sleutel... inderdaad niet handig

4 mei

Vandaag aangekomen in Rome, het is heerlijk weer! Gelukkig was de vlucht er nu één zonder al teveel problemen en ook het hotel wist van onze komst. Volgens ons zijn we er niet echt op achteruit gegaan qua ruimte in het hotel. We wist al dat Domus Ester waar we eigenlijk zouden overnacht behoorlijk klein zou zijn.
Onderweg was wel grappig met onze chauf. Hij had de radio aanstaan want vandaag kon Inter kampioen van Italie worden.
Hij was echter een Roma fan dus zat af en toe te grinniken als Inter weer achter stond.
De conversaties met de chauf kwamen uit een slechte commedie. Hij sprak heel slecht Engels en bij ons zaten onze oren nog dicht van de vlucht.

Na de kamer verkend te hebben zijn we op pad gegaan. Richting het centrum en op de Piazza Navano zijn we wat gaan eten.
Uiteraard een pizzatje.
Het plein is echt hartstikke gezellig, veel straatmuziekanten en vlak voor onze neus speelt een drie koppig bandje een paar oude nummers van led zeppelin en de dire straits. Wij vermaken ons wel.
Daarna zijn we richting het Pantheon gewandeld. We komen er al snel achter dat alles makkelijk aan te lopen is.
We besluiten terug te gaan naar het hotel want we willen de weg van morgen nog even uitstippelen. Dat zal het oude Rome worden.

5 mei

Vroeg op vandaag, er staat veel op de planning, achteraf te veel.
Als eerst maar ergens een ontbijtje scoren, want de toko waar we normaal zouden kunnen eten is vandaag dicht. Gelukkig wisten we dit gister al.
Na te hebben genoten van de cappu en een cornetto (croissant) gaan we richting het Colosseum. Dit is een redelijke wandeling. We komen al langs het Forum Romano, het ziet er allemaal prachtig uit maar het staat later op de planning.

Wat opvalt is dat echt overal wel iets te zien is. We kijken onze ogen uit.
De weg naar het Colosseum is een lange en we stoppen vlak voor ons 2e wereldwonder in een half jaar tijd.
Het is hier nog redelijk rustig, maar als we het plein op lopen is het een gezellige drukte. Romeinse soldaten die graag met je op de foto willen, veel Libiers (dat denken we dan) die rotzooi verkopen en veel mensen die willen fungeren als gids. Best leuk om af en toe de domme Nederlander te spelen die geen Engels kan!
De rij voor het Colosseum valt mee. Eenmaal binnengekomen valt het misschien een beetje tegen.
Veel is al vergaan en je moet een goed inlevingsvermogen hebben om alles te plaatsen. Toch is het wel bijzonder om geweest te zijn! Het is vooral inmens groot.

Daarna door de tuinen richting het Forum. Zoals beschreven staat een hoop stenen die bij elkaar wat moeten voorstellen.
Hier komt ons inlevingsvermogen wel goed te pas. We kunnen alles een beetje plaatsen en tot onze 'schrik' staan we anderhalf uur later ons nog te verbeelden waar wat zou hebben gestaan.
Ondertussen zien we wat regenwolken aankomen en van het warme weer is weinig meer over.
We besluiten het Forum te verlaten als het echt flink begint te regenen. We nemen een pizzatje en gaan op de trappen van een kerkje sluitend aan het Forum zitten. Wachten tot de regen voorbij is. We worden echter nog steeds nat en besluiten het kerkje te gaan beklimmen. We zitten dan wel heerlijk droog en kunnen de groepen mensen nog langs zien komen. Het zijn er niet zoveel meer, maar vooral de Chinezen en de Duitsers zijn doorzetters.
Als het droog is gaan we langzaam terug richting het hotel.
Daar komen we aan rond een uurtje of 6. Het is dan al weer droog.
Een uurtje laten gaan we richting het Pantheon. We gaan daar lekker eten. De lasagna smaakt lekker, maar de teramisu is echt het lekkerste.
Af en toe horen we nog wat regen en besluiten als echte Italianen een uurtje of 2 te blijven zitten.

Daarna richting de Trevifontein. Die is echt geweldig en helemaal niet druk, komt vast omdat het water ook uit de hemel komt vallen!
Na 3 foto's is het fototoestel leeg. Dat is balen, morgen dan meer weer terug. Dat is echt een straf!

• 07 Mei 2008 - 14:39

Paps En Mams:

he gezellig weer wat te lezen van jullie belevenissen.ben benieuwd naar foto s dikke kus uit het zonnige monster